Pagina's

donderdag 29 augustus 2013

Review: Dokter vd. Hoog Glitter Glow peel of masker

Hey, ik heb een review voor jullie van het Dokter vd. Hoog Glitter Glow peel of masker. Omdat volgende week mijn school weer begint, vond ik dat ik de vakantie tijd die ik nog had moest besteden aan wat tijd voor mezelf. Een maskertje dus :)


Dit is een maskertje met 2 kanten, een voor jezelf en een voor je vriendinnen. En zoals je misschien al af kon leiden van de naam zou dit masker je huid een mooiere glow moeten geven. Toen ik dit pakje open maakte was het eerste wat me opviel, de geur. Ik vind de geur echt niet lekker, ik moest meteen denken aan zo'n mannen parfum. De geur vind ik dus echt een tegenvaller.
Verder heeft het maskertje een blauwe kleur met kleine glittertjes, en qua substantie is het te vergelijken met honing wat je op je gezicht smeert, heel kleverig dus. Toen ik even achterop de verpakking keek zag ik dat er alcohol in zat, als je daar niet tegen kan moet je dit maskertje niet kopen. Toen ik het op mijn gezicht smeerde met een foundation kwast van de hema vond ik het ten eerste een verkoelend gevoel geven, waarschijnlijk door de alcohol. Wel kreeg ik een beetje traan ogen door die alcohol, maar tegen de tijd dat het opdroogde verdween dat weer.
Ik met het maskertje op
Op de verpakking staat dat je het maskertje 15 tot 20 minuten moet laten zitten, maar met dit soort maskertjes wacht ik gewoon tot dat het droog is zodat ik het in z'n geheel van mijn gezicht af kan halen.
Ik weet niet meer precies hoe lang het duurde voordat het opgedroogd was, maar toen ik het op was gedroogd zag het er zo uit:

Doordat het helemaal was opgedroogd kon ik bijna niet praten omdat alles zo strak stond, wel is het een beetje op plekken losgelaten waar ik mijn gezicht had bewogen zoals bij mijn mond. 
En toen moest ik het er vanaf halen. Ik heb al eerder zo'n soort masker gehad maar dan van de hema, die kon ik er altijd makkelijk vanaf halen zelf al zat het een beetje vast in mijn wenkbrauwen. Met dit masker ging het een beetje anders. Eerst ging het heel makkelijk maar toen kwam ik bij de stukjes waar mijn haar een beetje vast zat in het masker, toen ik dat los moest maken deed het best wel veel pijn. Het masker zat dus echt vast. Toen ik bij mijn wenkbrauwen aan kwam zat daar ook een beetje van het masker op, ik trok het er langzaam vanaf anders was ik bang dat ik de helft van mijn wenkbrauw weg zou trekken zo stevig zat het vast. 

Toen uiteindelijk het masker van mijn gezicht af was, was mijn gezicht een beetje rood. Normaal gesproken heb ik dat nooit met maskertjes, maar deze keer dus wel. Mijn gezicht voelde wel fris en glad aan, ook had ik wel het gevoel alsof het mijn poriën kleiner had gemaakt op mijn neus, een pluspuntje dus. 
Verder is heeft mijn huid eigenlijk niet de 'glitter glow' gekregen die ze beloofden, helaas. Toen ik daarna mijn moisturizer op deed kreeg mijn huid ietsjes meer een glow, maar ik weet niet of dat door het maskertje komt. 

De conclusie: Ik ben niet echt te spreken over dit maskertje, heel plakkerig en vervelend om van je gezicht af te krijgen. De glow die ze beloven heeft mijn huid er niet van gekregen, het maskertje voelt mijn huid wel een fris en glad aan en heb ik het gevoel dat mijn poriën kleiner zijn, maar dat was natuurlijk niet de bedoeling van dit masker.

Dokter vd. Hoog Glitter Glow peel of masker te koop bij kruidvat voor €1,79 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten