Pagina's

vrijdag 27 september 2013

Tips om je beter te controleren op je huiswerk of leren

Hey,
Iedereen moet leren voor school, dat weten we allemaal. Maar ik heb heel vaak dat ik me niet kan concentreren op mijn huiswerk. Ik heb te veel afleiding om me heen. Maar wat zijn nou mijn tips om je beter te kunnen concentreren op je huiswerk of leren?

Ja, ik heb dus te veel afleiding, ik heb vaak mijn laptop open staan omdat mijn school digitaal is. Dan heb ik op mijn laptop vaak ook nog blogger, youtube, twitter en facebook open staan. Ja dat moet je dus niet doen... 


Dus tip 1: Zorg ervoor dat je je social media allemaal af hebt gesloten. Dus klik je youtube, facebook, twitter en andere social media afsluit.


En tegenwoordig heeft ook iedereen een smartphone, dus ook met what's app en instagram en al die andere comunicatie, ook een soort van social media.

Dus tip 2: Leg je mobiel weg, en leg hem dan niet bijvoorbeeld naast je neer maar leg hem bijvoorbeeld boven neer als je beneden werkt, en leg hem beneden neer als je boven gaat werken. Als je dit doet hoor je eigenlijk niet meer de meldingen, dus heb je ook niet de neiging om te gaan kijken of je berichtjes hebt.

Ik heb ook altijd dat als het super stil is dat ik het dan tè stil vind, dan heb ik sneller de neiging om te gaan kijken op youtube of om op twitter te gaan. 

Dus tip 3: Zorg voor een muziekje tijdens het leren/huiswerk maken. Je kan of bijvoorbeeld met je oortjes muziek luisteren, itunes openen, of gewoon de radio aan zetten. Zorg dan dus wel dat het niet op youtube is, want ja, denk aan die afleiding.


Hope you enjoyed :)
xoxo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten