Pagina's

maandag 22 oktober 2012

Nail stash

Hoi, ik ben weer terug van vakantie en heb een leuk artikel voor jullie. Ik heb voor jullie al mijn nagellakjes uitgezocht, gesorteerd en opgeschreven dus hier is het eindresultaat. Ik zal ook mijn mening per merk geven.

Mijn nail stash

Mijn nail stash
Catrice

060 bloody mary to go
190 wrapped around my finger
640 grey’s Kelly
670 it’s Rambo no. 5

Ik vind Catrice een heel fijn budget merk. Ik vind het zo fijn omdat het redelijk snel droogt en mooie kleuren geeft, ik heb er dan nog niet zoveel maar dat komt nog wel.

Hema
01 wetlook wit
10 diamond
188 longlasting licht roze
…  metallic blauw


Ik vind de hema ook net als Catrice een goed budget merk. Ik vind de nagellak van de hema heel erg fijn voor water marable omdat de nagellak iets wateriger is en dus makkelijker in het water valt. Ik vind wel dat de kleuren iets minder gevarieerd zijn. Een tip voor de hema dus.

Essence
… nail art protecting base coat
43 where is the party?
39 lime up!
79 viva la green
97 absolutely blue
14 glowing in the dark

Essence, een heel fijn en ook nog eens spotgoedkoop. Dit is een van mijn lievelingsmerken. Zoals je ziet zijn het er niet heel erg veel. Dit komt doordat een deel is uitgedroogd doordat de potjes uit de vorige collecties van die kleine waren waardoor het bij mij heel erg snel ging met de nagellak.

Safron London
11 white
56 grass green
8 crackling nail polish black

Deze nagellak dekt heel erg goed. Met de meeste witte nagellak ben ik gewent om 2 lagen te moeten doen voordat het goed dekt. Met deze wit hoefte je maar 1 laag te doen en je zag al niks meer. Jammer genoeg is deze al bijna op, de groen in tegendeel niet. De crackling nagellak doet het ook heel goed. Zeker een aanrader. De crackling nagellak is onder andere te koop bij de big bazar voor €2,99, de groene en witte heb ik op de markt in Utrecht gekocht.

Flying tiger/ tiger.dk
25 grey
44 brown
99 blue

Deze nagellak is minder goed, hij word heel snel dik vind ik, ook vind ik hem niet zo goed dekken, meestal moet ik 2/3 laagjes doen voordat hij goed dekt. Ik gebruik hem vaak voor nail art.

Max (action)
Purple cracked
Transparent top coat
Silver dnc 36

Deze nagellak heb ik pas 1 keer gebruikt. De paarse crackling nagellak heeft een heel mooi kleurtje. De zilveren nagellak is jammer genoeg alleen glitter met een beetje grijs. De top coat is niet zo bijzonder, hij ruikt wel een beetje gek maar doet het prima. Ik heb deze voor volgens mij 1 euro (of misschien wel minder, je kent de action) als setje gekocht maar heb ze nog nooit als setje opgehad, binnenkort dus en keertje proberen.

Paris memories
36 top coat
9 yellow
32 purple

Deze nagellak heeft best wel veel variatie in kleuren. Hij is alleen best wel waterig. Hij dekt goed als je 2 lagen lakt. Verder heb ik niet zoveel te vertellen over deze nagellak.

Crystal
802 white
1602 roze rood

Deze nagellak heb ik op mijn vakantie in Frankrijk gekocht, ik weet niet of dit merk ook in Nederland verkocht word. De wit dekt heel erg goed net als de roze rode kleur. Er waren hele mooie kleuren bij. Als jij weet of deze nagellak in Nederland verkocht word en misschien waar. Laat het me weten in de comments ik wil graag meerdere lakjes van dit merk.

Claire’s
20 glitter red
44 glitter green

Met deze nagellak ben ik niet zo blij. Ik heb hem vorig jaar van m'n nichtje gekregen voor mijn verjaardag. Het is alleen maar glitters en ik vind hem best langzaam drogen. Je moet bijna 5 laagjes doen voordat je je hele nagel volledig onder de glitters hebt, ook is het er lastig af te halen.

Janet paris (stripers)
21 white
35 black
15 neon pink

Deze stripers heb ik gekocht bij de big bazar en ik vind ze vrij prijzig, rond de 2,50 per potje. Wel zijn hier vrij veel kleuren van. Het is een klein potje dus ze gaan heel snel leeg, dat vind ik heel jammer want het kwastje vind ik fijn en de kleuren dekken goed.

Huismerk big bazaar
28 purple
22 yellow
40 light blue hollowgrapic purple

Over deze lakjes ben ik ook wel tevreden, ze zijn goedkoop en lakken fijn, ook voor water marable zijn ze fijn. na 2 lagen dekken ze goed en de meeste lakjes zijn holografisch. Deze lakjes zijn al redelijk oud maar nog steeds zijn ze niet op en ze blijven goed vloeibaar. Ook zit dit lakje in een fijn kwastje en het potje is ook redelijk groot.

Invite
Strong beauty

Dit is een topcoat. Hij glanst er mooi allen word wel heel snel dik. Ik vind dit niet echt een fijn lakje dus ik denk dat ik hem maar eens weg moet gaan gooien. Ik weet niet of Invite nog andere nagellak heeft want ik heb deze ooit van mijn moeder geleend al heeeeeeel lang geleden en nooit meer terug gegeven. 

Miss sporty
2 black

Deze nagellak dekt na 2 laagjes goed. Hij heeft een fijn dik kwastje. Jammer dat hij dus niet goed dekt maar ik ga binnenkort zeker nog wat lakjes van miss sporty kopen en uitproberen.

Zelf gemengt
Glitter paars
Licht (mint) groen
Roze

De eerste 2 heb ik gemaakt met de licht blauwe long lasting van de hema in combinatie met een heel klein mini potje geel en roze (deze roze lijkt op nr. 190 van Catrice) van de H&M. De roze die ik zelf hebt gemengt heb ik met allemaal restjes van bijna opgedroogde nagellak van verschillende merken.


Dit was mijn nail stash. Ik zal ongeveer ieder half jaar een update proberen te doen.


Wat vind jij een fijn nagellak merk? laat het me weten in de comments


Geen opmerkingen:

Een reactie posten